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      Position paper on postgraduate medical education on the occasion of hospital reform – postgraduate medical education must be considered. A joint position paper by Bündnis Junge Ärztinnen und Ärzte and AG Junge Gastroenterologie of the DGVS as well as the Young DGN Translated title: Positionspapier zur ärztlichen Weiterbildung anlässlich der Krankenhausreform – die Weiterbildung muss mitgedacht werden. Ein gemeinsames Positionspapier des Bündnis Junge Ärztinnen und Ärzte und der AG Junge Gastroenterologie der DGVS sowie der Young DGN

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          Abstract

          The Bündnis Junger Ärztinnen und Ärzte (BJÄ, Alliance of Young Physicians in Germany) has presented a position paper (PP) on Postgraduate Medical Education (PGME) against the background of an unfolding hospital reform in Germany, and they describe existing deficits of PGME in Germany. Based on this, demands were made of legislators, employers and medical associations which could result in a sweeping reformation of PGME. Hospital reforms can only be accomplished with well trained and motivated physicians. In this respect the BJÄ regards the reform of hospitals and the health-care system as a chance for a reform of PGME, which is long overdue. Legislative competence for PGME lies with the States of the Federal Republic of Germany and this warrants an adjustment of state medical association laws to accommodate the demands of the BJÄ. Generally PGME must be taken into consideration in all health-care legislation, in analogy to the meanwhile globally adopted principle of “Health in all Politics (HiAP)”. The BJÄ has made every endeavour to produce this PP. The responsible stakeholders and actors in the health-care system would be well-advised to take the position paper seriously with a dwindling physician work force in hospitals and serious quality deficits in PGME. Hence, the BJÄ must be comprehensively supported. They need congenial partners to define the scientific foundation of all their demands, to test their application under real life conditions in hospital and outpatient care, to pursue research on the impact on patient care and on the intended transformation of the health-care system. This might best be accomplished by partnering with a scientific Association for Postgraduate Medical Education as has been the case in many countries for decades.

          Translated abstract

          Das Bündnis Junger Ärztinnen und Ärzte (BJÄ) hat ein Positionspapier (PP) zur ärztlichen Weiterbildung (ÄWB) vor dem Hintergrund der sich entwickelnden Krankenhausreform vorgelegt, das bestehende Defizite der ÄWB in Deutschland beschreibt. Daraus werden Forderungen an Gesetzgeber, Arbeitgeberinnen und Arbeitgeber sowie Ärztekammern abgeleitet, die eine umfassende Erneuerung der ÄWB bewirken würde. Gesundheitsreformen sind nur mit gut vorbereiteten und motivierten Fachärztinnen und Fachärzten zu bewältigen. Insofern betrachtet das BJÄ die Reformen im Krankenhaus- und Gesundheitswesen als eine Chance für eine längst überfällige Reform der ÄWB. Die Gesetzgebungskompetenz der Bundesländer für die ÄWB macht es erforderlich, die Heilberufe und Kammergesetze der Länder mit Hilfe der Gesundheitsministerkonferenz an die Forderungen des BJÄ anzupassen. Flankiert werden muss dies durch die Berücksichtigung der ÄWB in allen Gesetzen im Gesundheitswesen, ähnlich dem inzwischen global anerkannte Prinzip „Health in all Politics (HiAP)“.

          Das BJÄ hat eine große Anstrengung unternommen, indem sie das PP erarbeitet haben. Die verantwortlichen Akteure im Gesundheitswesen wären gut beraten, das PP vor dem Hintergrund von schwindenden ärztlichen Personalressourcen und ernsthaften Qualitätsmängeln in der ÄWB ernst zu nehmen. Das BJÄ muss umfassend unterstützt werden. Die wissenschaftliche Begründung aller geforderten Maßnahmen, die Testung in der realen Umgebung von Krankenhäusern und der ambulanten Krankenversorgung, die wissenschaftliche Begleitung der Auswirkungen auf die Versorgung von Patienten und die angestrebte Transformation des Gesundheitswesens braucht kongeniale Partner. Am wirkungsvollsten könnte dies von einer wissenschaftlichen Gesellschaft für Ärztliche Weiterbildung geleistet werden, wie dies in vielen Ländern seit Jahrzehnten der Fall ist.

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          The WFME global standards for quality improvement of postgraduate medical education: Which standards are also applicable in Germany? Recommendations for physicians with a license for postgraduate training and training agents Translated title: Globale Standards der WFME für die Qualitätsverbesserung der ärztlichen Weiterbildung: Welche Standards sind auch in Deutschland anwendbar? Empfehlungen für Weiterbildungsbefugte und Weiterbildungsbeauftragte

          Background: In Germany, the (model) regulation for postgraduate medical education 2018, the professional codes of conduct of the regional medical councils and the health professions chamber laws of the federal states are the formal basis of postgraduate medical education, but say little about its structure, processes and results. The World Federation for Medical Education (WFME) has developed global standards for improving the quality of postgraduate medical education and published them in a revised edition in 2015. A German version which takes the specifics of medical training in Germany into account has not been published to date. Objective: The Committee for Postgraduate Medical Education (PGME) of the Society for Medical Education (GMA) has set itself the goal of firstly translating the WFME standards into German and secondly making recommendations for physicians with a license for post-graduate training (PLT) and training agents (TA) in clinics and practices which have been adapted to the German context. Methods: The WFME standards were translated into German by a working group of the GMA Committee for PGME, the terminology adapted to PGME in Germany and checked by an interdisciplinary panel of experts made up of 9 members of the committee. In a second step, the WFME basic standards and quality standards for PGME relevant to PLTs and TAs in Germany were iteratively determined by this panel of experts using the Nominal Group Technique (NGT) and compiled in the form of recommendations. Results: The translation of the WFME guidelines was approved by the expert group without any changes to the content, taking into account the terminological system of PGME in Germany. In a second step, 90 standards were identified which were considered helpful for PGME in Germany, especially for PLTs and TAs (such as development of a professional identity, a more patient-centered approach or support of self-directed learning). Care was taken to only give recommendations which can be influenced by PLTs and TAs. These standards have been summarized as recommendations to PLTs and TAs and take into account all chapters of the WFME standards. Conclusion: The WFME standards selected here are recommended to PLTs and TAs in clinics and practices to achieve high-quality PGME. Empirical longitudinal studies will be required to examine both the implementation and the results of applying the modified WFME criteria in Germany. Hintergrund: Die (Muster-)Weiterbildungsordnung 2018, die Berufsordnungen der Landesärztekammern und die Heilberufe-Kammergesetze der Bundesländer sind formale Grundlagen der ärztlichen Weiterbildung in Deutschland, sagen jedoch wenig zu deren Struktur, Prozessen und Ergebnissen aus. Die World Federation for Medical Education (WFME) hat globale Standards für die Qualitätsverbesserung der ärztlichen Weiterbildung entwickelt und in einer überarbeiteten Neuauflage im Jahr 2015 publiziert. Eine Fassung in deutscher Sprache unter Berücksichtigung der ärztlichen Weiterbildung in Deutschland ist bisher nicht publiziert. Zielsetzung: Der Ausschuss Weiterbildung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) hat sich zum Ziel gesetzt, erstens die WFME Standards ins Deutsche zu übersetzen und zweitens Empfehlungen für Weiterbildungsbefugte (WBBef) und Weiterbildungsbeauftragte (WBBea) in Klinik und Praxis zu geben, die dem Kontext in Deutschland angepasst sind. Methoden: Die WFME Standards wurden von einer Arbeitsgruppe des GMA Ausschusses Weiterbildung ins Deutsche übersetzt, begrifflich an die ärztliche Weiterbildung in Deutschland adaptiert und von einer interdisziplinären Expertenrunde aus 9 Mitgliedern des Ausschusses geprüft. In einem zweiten Schritt wurden von dieser Expertenrunde mittels der nominalen Gruppentechnik (NGT) iterativ die für WBBef und WBBea in Deutschland relevanten WFME Grundstandards und Standards für eine Qualitätsentwicklung der ärztlichen Weiterbildung herausgearbeitet und in Form von Empfehlungen zusammengestellt. Ergebnisse: Die Übersetzung der WFME Richtlinien wurde unter Berücksichtigung der begrifflichen Systematik der Weiterbildung in Deutschland ohne inhaltliche Änderungen von der Expertengruppe konsentiert. In einem zweiten Schritt wurden 90 Standards identifiziert, die für die ärztliche Weiterbildung in Deutschland im Besonderen für WBBef und WBBea, als hilfreich eingeschätzt wurden (wie bspw. Entwicklung einer professionellen Identität, eine patientenzentriere Handlungsweise oder Unterstützung von selbstgesteuertem Lernen). Es wurde darauf geachtet, nur Empfehlungen zu geben, die von WBBef und WBBea beeinflusst werden können. Diese Standards wurden als Empfehlungen an WBBef und WBBea zusammengefasst und berücksichtigen alle Kapitel der WFME Standards. Schlussfolgerung: Mit dem Ziel einer qualitativ hochwertigen ärztlichen Weiterbildung werden die hier ausgewählten WFME-Standards für WBBef und WBBea in Klinik und Praxis empfohlen. Empirische longitudinale Studien sind zukünftig erforderlich, um sowohl die Implementierung, als auch die Ergebnisse der Anwendung der modifizierten WFME-Kriterien in Deutschland zu prüfen.
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            Positionspapier zur Ärztlichen Weiterbildung anlässlich der Krankenhausreform - Die Weiterbildung muss mitgedacht werden

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              Entwurf eines Gesetzes zur Förderung der Qualität der stationären Versorgung durch Transparenz (Krankenhaustransparenzgesetz)

              (2023)
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                Author and article information

                Journal
                GMS J Med Educ
                GMS J Med Educ
                GMS J Med Educ
                GMS Journal for Medical Education
                German Medical Science GMS Publishing House
                2366-5017
                15 April 2024
                2024
                : 41
                : 2
                : Doc22
                Affiliations
                [1 ]University Hospital Erlangen, Department of Medicine 1, Erlangen, Germany
                Author notes
                *To whom correspondence should be addressed: Eckhart G. Hahn, University Hospital Erlangen, Department of Medicine 1, Ulmenweg 18, D-91054 Erlangen, Germany, E-mail: eckhart.hahn@ 123456uk-erlangen.de
                Article
                zma001677 Doc22 urn:nbn:de:0183-zma0016776
                10.3205/zma001677
                11106573
                da6fb724-58e8-497b-9242-993bd01b3c20
                Copyright © 2024 Hahn

                This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 License. See license information at http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/.

                History
                : 06 February 2024
                : 12 February 2024
                : 06 March 2024
                Categories
                Article

                position paper postgraduate medical education,bündnis junge ärztinnen und ärzte (bjä, alliance of young physicians in germany),postgraduate medical education on germany,hospital reform in germany,hospital transparency law in germany,german association for postgraduate medical education

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